Ana içeriğe atla

Sınavların ilk haftası ve obez kirpi George

2007 yılı içinde ilk defa sınav oldum dün. Yazılı olarak diye belirteyim.

Bilindiği üzere geçen yılın bahar dönemini Norveç'te okudum. Ocak-Haziran arası oradaydım. Burada, ilk dönem derslerinin final sınavlarını da Aralık 2006 sonunda oldum, zaten sonra yılbaşı, bayram ve Norveç (6 Ocak).

Norveç'te toplam üç (rakamla 3) ders aldım, hiçbirinin yazılı sınavı yoktu. Biri fotoğraf dersiydi, portfolyo hazırladım ve sözlü sınava girdim. Diğeri tasarım dersiydi, bir dergi yaptım, bir de Volda'da Nisan sonunda yapılan belgesel film festivali'nin katalogunu yapan ekibe katıldım. Esas önemli olan bu iki dersti zaten, 15'er krediydi ikisi de ve ihtiyacım olan 30 krediyi karşılıyorlardı. Üçüncü dersim de geyik olsun diye aldığım inanılmaz bayık ve anlamsız çıkan 2 kredilik Norveç Dili, Kültürü ve Karakteri dersiydi. Bunda da Norveç'in neden AB'ye üye olmadığını anlatan bir ödev hazırladım final olarak.

Uzun lafın kısası, fotoğraf sözlüsünü saymazsak Norveç'te sınav olmadım. Yaz tatilimi de sınavsız geçirdikten sonra, vizelerimin başlamasıyla bu hafta ilk defa sınav oldum 2007'de. "Nasıl geçti?" diye soracak olursanız, şu şekilde özetleyebilirim sanırım: "Çalıştığım miktara oranlarsak tatminkar geçti".

Dünkü sınavın dili Türkçe'ydi. Bugün olduğum iki (rakamla 2) sınav ise Fransızca'ydı, bu da 2007 içinde ilk defa bugün kendimi Fransızca olarak ifade etmem gerektiği anlamına geliyor. Tahmin ettiğim kadar zorlanmadım. Tabii, şöyle de bir durum var, terimler zaten bilindik, ifadeler de genelde beylik kalıplar olduğundan aslında sınavlarda kullandığım Fransızca pek de bir şey ifade etmeyen bir Fransızca.

Evet, sınavların ilk haftası bu şekilde geçti, önümüzdeki hafta bir sınavım var (İngilizce). İki adet de ödev teslimi var ki bu derslerden birinin hocası da bu blogu okuyor olduğundan bu kısmı yorumsuz geçiyoruz. (Hocam, saygılar)

NTVMSNBC'de harika bir haber okudum az önce: "Obez kirpi George şok diyete giriyor". Çok eğlendim, bir süre "Obez kirpi George" olarak anılmak istiyorum izin verirseniz...

Obez Kirpi George (Ortada)

Yorumlar