1 Şubat 2009 Pazar

İki nokta arasındaki en kısa mesafe

İki nokta arasındaki en kısa mesafenin bir çizgi olduğunu zannedenlere İstanbul Büyükşehir Belediyesi bu hafta tokat gibi bir cevap verdi: iki nokta arasındaki en kısa mesafe üç çizgi de olabilir. Nasıl mı? Bakalım...

Efendim malumunuz, Büyükşehir bir süredir Taksim - 4. Levent metro hattını Taksim yönünden Yenikapı'ya, 4. Levent yönünden de Ayazağa'ya uzatmak için çalışıyor. Bu minvalde yapılan çalışmalar nihayet sonuç verdi ve Taksim tarafında Şişhane istasyonu, 4. Levent tarafında da İTÜ ve Atatürk Oto Sanayii -O değil de, bir oto sanayii sitesinin isminin Atatürk olması hakkında ne desem bilemedim- İstasyonlarıyla uzadı. Bir başka deyişle, artık Şişhane'den Maslak'a kadar uzanan kesintisiz bir ray mevcut. Peki bu, Şişhane'den Maslak'a kadar kesintisiz bir metro hattı olduğu anlamına geliyor mu? Hayır.

Şu anda Şişhane'den Maslak'a gitmek için öncelikle Şişhane - Taksim hattını kullanarak Taksim'e geçmeniz, orada tren değiştirip alışık olduğumuz metro hattını kullanarak 4. Levent'e kadar gitmeniz ve 4. Levent'e ulaşınca bir kez daha tren değiştirmeniz gerekiyor. Kesintisiz seferler Temmuz'da başlayacakmış.

Kısa bir tarihçe sokuşturmak istiyorum araya izninizle: Taksim - 4. Levent metro hattının temeli 1992'de atıldı, hat 2000'de hizmete girdi. 2009'da ilk sonucunu aldığımız uzatma çalışmaları ise 1999 senesinde, yani daha asıl hat bile hizmete açılmadan başladı.

Bu durumda, on yıldır hazırlanan bu hizmet neden tam entegrasyon sağlanamadan, yarım yamalak bir şekilde başladı, altı ay daha sabredemez miydik diye düşünüyor olabilirsiniz. Tabii ki sabredemezdik! Zira, kısa vadeli yatırımlarımızı hemen toparlayıp yerel seçimlere yetiştirmek zorundaydık. Bu arada, İstanbul trafiği için yapılan bir başka kısa vadeli çözüm olan Metrobüs de Şubat'ta Anadolu Yakası'nda. Törenlere bekleriz.

Efendim, 30 Ocak'ta sayın Başbakanımız'ın da katıldığı büyük bir törenle -O kadar büyük önemi haiz bir törendi ki, Başbakan'ımız Davos'la ilgili açıklamalarını da bu güne sakladı bildiğiniz gibi-
açıldı. Açıldı derken yanlış anlamayın lütfen, sadece sayın Başbakanımız için açıldı. Halkımızın bu yüce hattı kullanabilmesi için bir gün daha beklemesi gerekiyordu. Binaenaleyh bendeniz de, sayın Başbakanımız'ın mahiyetinde yer almadığımdan ancak dün kullanabildim gıcır gıcır Şişhane-Taksim hattını. Naçizane bir kaç gözlemimi izninizle paylaşayım:
  • Şişhane İstasyonu'nun tasarım olarak diğer istasyonlarla alakası yok, diğer istasyonlardaki renk konsepti ya da tabelalardaki grafik yaklaşım burada yer almıyor. Sanırsınız ki metro Taksim'den St. Petersburg metrosuna bağlanmış. Bu arada, istasyonun genel görselliği, duvarları süsleyen ve tek öğesi Rönesans'ın bize armağanı perspektif anlayışı olan bir kaç duvar resminin haricinde fena değil.

  • Yeni trenler güzel. Eski trenlerin istasyona girerken RABADARUBADA ritminin üzerine FIÇÇİYÜÜVVVİİİİŞŞŞŞ şeklinde attıkları soloyu atmıyorlar, akıllı uslu geliyorlar. İçerisi ferah, göstergeler teknolojik falan.

  • Halkımız yeniliklere olan sevgisini "Vay anasını" şeklinde göstermekten çekinmiyor. Şişhane istasyonu yolcular tarafından adeta bir müze gibi gezilmekte. Aynı ilgi trenlere de gösteriliyor. Özellikle "Sağlam mı acaba" diye trenin sağına soluna vuran amcaların bu yeni ulaşım aracını bu denli sahiplenmiş olmaları gözlerimi yaşarttı.

Bir başka ulaşımla alakalı yazımızın daha sonuna geldik, Teşekkür ederim.

1 yorum:

  1. bir Çin atasözü der ki: "The shortest distance between two points may be a straight line, but it is by no means, the most interesting."

    YanıtlaSil