Ana içeriğe atla

Kars Seyahati Bölüm 1: "Allah Allah, ne işin var ki Kars'ta?"

Böyle dedi bana kondüktör amca, Ankara'dan Kars'a doğru yol alırken. Bir anlam veremedi Kars'a gezmeye gidişime. Tekrar sordu, "Neden Kars?" diye, ne yalan söyleyeyim ben de açıklamakta zorlandım. "Demirkubuz'un Kader'i, Nuri Bilge'nin İklimler'i falan..." diyemedim hâliyle. "İşte, filmlerde falan görmüştüm, ilginç geldi, gezmek görmek falan lazım..." gibi bir şeyler geveledim. "Allah Allah, dedi yine, eh hayırlı yolculuklar öyleyse sana..."

Biraz daha öncesine dönelim bakalım. Bilindiği üzere, 19 Eylül Çarşamba akşamı çıktım yola. İlk durak Ankara olacak şekilde. 23:30'da Haydarpaşa Garı'nı terk eden Fatih Ekspresi'ne Deniz'le birlikte bindik. Programlarımızın çakışması sonucu Ankara'ya kadar birlikte gittik. Oturduk yemekli vagona, konuştuk biralar eşliğinde. Bilen bilir, anlatacaklarım bol şu sıralar. Uzun zamandır görüşmediğimizden Deniz'in de anlatacakları birikmiş, konuştuk işte...

Deniz, Brüksel'deki oda arkadaşı Elif'i görmeye gitti Ankara'ya. Elif, benim Norveç'teki paskalya tatilim esnasında Deniz'le birlikte yaptığımız İskandinavya seyahatinin bir kısmında bize katılmıştı. Ben de, Norveç'ten dönüş yolumda bir haftamı Denizler'in Brüksel'deki evinde geçirdiğimden Elif'le de samimiyetim mevcut. Hâl böyle olunca ve benim de Ankara'da iki tren arasında yaklaşık altı saatim olunca, Bahçelievler 7. Cadde'de hep birlikte bir kahvaltı yapmak farz oldu. Yaklaşık bir aydır görüşmediğim Sadun'u da bu kısa arada görmeyi becerdikten sonra (O geldi Bahçelievler'e) tekrar Ankara Garı'na gittim, Birinci Platform'da beni bekleyen Erzurum Ekspresi'nin 5. Vagon'una tırmanıp kompartmanıma yerleştim.

İşte, Ankara'dan çıktıktan kısa bir süre sonra ilk paragrafta aktardığım diyalog yaşandı. Sevgili dostum Emre'nin hediye ettiği Orhan Pamuk'un Kar'ını okudum yolda. Akşam bir şeyler yedim yemekli vagonda. Sonra da kompartmanıma döndüm, kulağımda Şebnem Ferah çığlık üzerine çığlık atarken Ankara'dan almış olduğum şarabımdan içtim. (Şu son cümlede de nasıl bir Ertuğrul Özkök tadı yakalamışım, haddi hesabı yok)

Erzurum Ekspresi Ankara'dan çıktıktan sonra Kırıkkale, Kayseri, Sivas, Erzincan, Erzurum rotasını takip ederek 1366 kilometrelik yolcuğunun sonucunda Kars'a varıyor. 21 Eylül Cuma akşamı saat 18.10 gibi Kars'a ulaştım. Yani, Ankara'dan çıktıktan yaklaşık 29, İstanbul'dan çıktıktan yaklaşık 43 saat sonra.

Devamı gelecek...



Yorumlar